dimecres, 22 d’abril del 2009

MEXIC CENTRAL, MEXIC MAGIC

Sofia
Real del Catorce


Xoloescuincle, gos mexica.
Fabian, Jenny, Erika, Pep i Ricardo a Queretaro.
Huanajuato.

Dimecres 22 Abril de 2009.

Be, despres de San Cristobal de las Casas, bus 11 hores, tote la nit i arribo a Puebla, un bonic poble, colonial i realment interessant, passu dos dies alla i visito San Andres Chollula, un poblet amb 365 iglessies, una per cada die del any, al bus vaig esta conversant amb un "mojado" es a dir un xicot que va passar de ilegal cap L.A., i veus com de vegades la realitat supera la ficcio.
El terce die em vaig troba a la "Central Camionera" amb la Erika, una mexicana que conexia de Barcelona i que estaben en contacte per viatjar una miquete junts, ella te "carro" i viu a San Luis Potosi i va a treballar a Cancun, per lo que en decidit anar junts fins Cancun i despres seguir el viatge, jo al veure aquete opcio vaig tindre una idea que ja em voltabe per el cap, habia llegit que desde Cancun esta ve de preu volar fins a Cuba, aixi que ens van arriba a Mexic DF. la central de Cubana de aviacion i he comprat un billet per anar a La Habana, aixi que m,en vaig a Cuba, el dia 30 vaig de Cancun a La Habana i el dia 17 tornu de La Habana cap Mexic DF., ostres espero poguer viure el 1 de Maig a La Habana ...

Be, doncs vam arriba a casa de la Erika i conec la seva mara, Joana, una dona supersimpatica i hem conviscut uns dies amb ells aqui a San Luis Potosi, una ciutat que esta al centre de Mexic i que habia sigut abans la seve capital i on he comensat a coneixer el Mexic profund i magic con mes tard explicare, us dire alguns plats de la cuina mexicana, excel.lent que he probat tals com : Enchiladas, vuelve la vida, Sopes, tacos de pastor, Pombazo, quesadillas, volcanes de chorizo, sopes, elotes, botana, comida corrida, chapulines (una especie de grills) etc. una varietat increible de gustos nous aixi si sempre amb els diferents chiles: Serranos, jalapeño, de arbol, huajillo, piquin, habanero (el mes picant, increiblement picant, una bomba) ancho, manzano, morica, etc. Una cuina variada pero tambe molt forte.
Be, doncs amb el seu cotxe he tombat per Mexic Central, he estat a Queretaro on me he quedat a casa del seu germa i he conegut Tequisquiapan, Peña Bernal i he anat a visitar unas cavas que te aqui Freixenet, ostres hasta em feia gracia, de totes maneres aqui no tenent gaire cultura del vi, cervese, tequila i mezcal .. Tambe he visitat Huanajuato (precios), San Miguel de Allende, etc. he conegut llocs esplendits, val la pena de coneixer pero ni ha un d,especial ...
MEXIC MAGIC. Aqui us escriure quatre ratlles de Real de Catorce, un poblet molt petit, al centre de Mexic i que es on podem trobar els indios Huicholes, i tambe els chamans, peyote, limpias, etc. Realment es impactant, hi has de anar amb cotxe i esta a 50 km. de Matehuala en una carretera molt dificil, empedrada i amb un tou de curvas, de pronte et trobes un tunel de 2,2 km i pases el tunel i el trobes el poble, magic, quatre cases, pero te una energia especial, aqui hi ha tradicions milenarias i amb elles el govern fa la vista grosse, els indios huichols i els chamans fan limpias i viatges amb el peyote, vaig esta de una sort increible, vaig poguer contacta amb el Chaman Jacinto un senyor de 1 metro de altura i que li costaba parla el castella i amb ell vaig fe una limpia, inexpicable la sensacions que vaig sentir, de veritat que estaba una mique nervios, pero va esser una gran experiencia, nomes dir.vos que al acaba no tocaba de peus a terra, la Erika i jo vam estar per pair el asunto un bon rato, i estaben con flotant, no us puc explicar res mes, per sapiguer mes us recomano el llibre "Las Enseñanzas de Don Juan" de Carlos Castaneda, jo ja l,estic llegint.
Ara tornu a estar a San Luis Potosi i dema marxu cap Oaxaca i veurem que mes, us anire explicant.

Dita del dia "Mucho ayuda el que no estorba" Joana, dit popular mexica.

1 comentari:

Anònim ha dit...

ESPLÈNDIT !!!!!!!!!

.......sobren les paraules






La de la carta