diumenge, 21 de juny del 2009

Nova Zelanda (2)







Diumenge 21 de Juny de 2009.
Be explicaros que la illa sud de Nova Zelanda es una maravella, despres dels glaciars vaig agafar un bus i fins a Queenstown, al extrem sur de la illa, i no us podeu imaginar quin fred, Queenstonw esta are en ple hivern, nevat i molta humitat aixi que vaig passar un fred terrible, mira are estic engostipat, pero ha valgut la pena. Queenstown es coneguda com la capital mundial dels esports d,aventura i aqui pots saltar desde un pont a 137 m. d,alcade o tirarte en un paracaides o fer rafting, etc. tot lo que es pogueu pensar. Es una ciutat petite pero alegre, a la nit la gent sur i hi ha un bon ambient, vaig coneixe un indio i vaig fe quasibe tote la estancia amb ell, vaig agafar un bus i vaig anar cap Milford Sound, aixo es una meravella, la excursio en si, el viatge en bus ja es una experiencia entre mitg de la neu i unas montanyes impressionants amb une carretera que treu la respiracio, el viatge es ame, el bus para cada hora i el conducto et va fen la explicacio pertinent, tot superbemontat pero lo impressionant es el viatge en barco, una passade, el sr. dels anells en directe, aquie es van filmar alguns trozos de la pelicula i es impressionant, jo no habia vist mai montanyes nevades al costat del mar, es increible, pero un fret, recomanacio veniu a N.Z. a l,estiu que es el contrari que a Catalunya, es a dir de Novbre. a Febrer i gaudireu de una natura que no heu vist mai, per lo meyns jo no ho habia vist fins ara.
Despres vaig agafar un avio i de tornada a Auckland, on he estat dos dies i he annat a sopar amb la Julia i el Tony, una parella molt agradable i amb tres fills que son una monada, realment vaig passar una vetllada agradable.
N.Z. us puc di que es primer mon, fins ara no habia estat a cap pais, en aquet viatge, on tot estes tant desenvolupat, tot es perfecte, net, ben cuidat, la gent educadissima, tothom molt ben vestit, nivell de vida molt alt, etc. pero tot molt previssible, ja saps quasibe lo que et passara, no hi ha aventura, es una cultura, salvant les diferencies, molt semblant a Europa i a mi aixo, la veritat, no m,emociona, prefereixo el tercer mon, tothom vol parlar amb tu, la gent es mes colorida, aqui a N.Z. la gent es grise, es viu molt be, pero no hi ha sorpresa per el viatger, no se si m,explico, per dir.vos un exemple inclos els gossos son educats, en veiu un tou a la porte de la botiga, sense lligar esperant l,amo, quietets, educats, etc. aixi es Nova Zelanda.
Y ara us escric desde Australia, ahi vaig arriba aqui pero aixo ja sera un altre capitol. Salut i pau.
Dita del dia "Que hablen mal de uno es espantoso, pero hay algo peor: que no hablen" O.Wide.